Systemy ppoż.

System gaszenia i detekcji pożaru działającej na rynku od ponad 30 lat szwedzkiej firmy DAFO jest wyposażony w liniowy detektor temperatury działający na zasadzie elektrycznej. Czujnik jest rozmieszczony w całej komorze silnika co umożliwia optymalną detekcję ewentualnego źródła pożaru. Czujnik wykrywa podwyższoną temperaturę na całej swojej powierzchni. Temperatura zadziałania to 180 stopni Celsjusza. Środek gaszący w postaci ciekłej, zgodnie z szwedzką normą SBF 128 w ilości minimum 3 l/m3 w przestrzeni komory silnika. Temperatura optymalnego działania środka do – 30 stopni Celsjusza. Odpowiedni układ dysz w komorze silnika umożliwia szybkie i skuteczne ugaszenie pożaru. System posiada bezciśnieniowy zbiornik z środkiem gaszącym co w przeciwieństwie do zbiorników ciśnieniowych eliminuje możliwość rozszczelnienia, a co się z tym wiąże niebezpieczeństwo niezadziałania systemu. Informacja o pożarze wyświetlana na pulpicie kierowcy oraz sygnalizacja dźwiękowa w przestrzeni pasażerskiej. System podtrzymywany baterią dającą możliwość działania po odłączeniu głównego źródła prądu w autobusie.
Systemy przeciwpożarowe DAFO są montowane nie tylko w autobusach, ale i również w turbinach wiatrowych elektrowni wiatrowych oraz serwerowniach.

www.dafo.se

Pliki do pobrania:

  1. pl_dafo_systemy_gasnicze.pdf (2.4 MiB)
    Systemy gaśnicze dla pojazdów Dafo [Polski]